Your Cart

שירות ותיאום פגישה  072-393-0222  

 

 

מלאים ומחסנים  054-3-566-556  

אולם התצוגה – האורגים 1, בת ים

ההבדלים בין קרמיקה לפורצלן? תודה

  • הנושא הזה ריק.
מוצגות 7 תגובות – 1 עד 7 (מתוך 7 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #33789
    יוסי רמת גן
    משתתף

    אשמח להסבר מקצועי על מה ההבדל בין קרמיקה לפורצלן. זה לצורכי הגשת עבודה בתחום בלימודים שלי.

    תודה רבהההה אין עליכם

    #34489
    צביקה
    משתתף

    פורצלן לעומת אריחי קרמיקה: האם זו מלחמה בין שני סוגים שונים של חומרים או שמא מדובר במלחמת מילים? עבור צרכנים, המונחים פורצלן וקרמיקה משמשים לעיתים קרובות בערבוביה כאילו הם אותו הדבר. וזה מובן מאחר ואריחי קרמיקה ופורצלן משמשים לאותם יישומים, מותקנים באותה צורה ובעלי אותם יתרונות וחסרונות במידה רבה כמו חומר לריצוף או לחומר משטח הקיר. יחד עם זאת, אנשי מכירות חנויות אריחים תובעים לעיתים קרובות עולם של הבדל בין השניים, ככל הנראה כדי להצדיק את המטמון של חרסינה ומחיריו הגבוהים יותר . האם באמת יש הבדל בין חרסינה לאריחי קרמיקה?

    נתחיל ממש בהתחלה: מהם אריחי קרמיקה וממה עשויים ריצוף מסוג זה?

    בעולם העתיק, קרמיקה הייתה פשוט חומרים העשויים מחימר, כמו חרס. דוגמה מסורתית תהיה חרס חרס, שהוא תוצאה של אפייה או "ירי" חימר בכבשן בטמפרטורות נמוכות – 1,400 מעלות פרנהייט קריר, לעומת יותר מ -2,300 מעלות לפורצלן!

    בעולם המודרני, ההתקדמות הטכנולוגית הרחיבה את הגדרת המונח. כיום משתמשים בחומרים המכונים "קרמיקה מתקדמת" להכנת כל דבר, החל מהשתלות רפואיות ועד מגנטים למקרר!

    האריחים עצמם עשויים בדרך כלל מתערובת של מים, חול וחימר. עם זאת, הרווחים בין האריחים, המכונים "לדיס", מלאים בתערובת נפרדת של מים, חול ו"מלט "כמו חומר. בחלק מהמתקנים, לדיס האריחים עשוי מאפוקסי במקום מלט.

    אריח חרסינה
    אריחי חרסינה הם בעלי קצב ספיגת מים של 0.5 אחוזים ומטה כפי שהוגדרו על ידי האגודה האמריקאית לבדיקה וחומרים (ASTM) סעיף C373. 2  כדי לבדוק זאת, משקללים תחילה את האריח שנשרף, ואז הוא מבושל במשך חמש שעות ומניחים לשבת במים למשך 24 שעות. ואז הוא נשקל שוב. אם האריח שוקל פחות ממחצית האחוז יותר כתוצאה מספיגת מים אל פניו, הוא נחשב לפורצלן.

    כדי להשיג צפיפות זו משתמשים בתערובת חימר קאולין מיוחדת, שהיא עדינה וטהורה יותר מרוב החימר הקרמי. בדרך כלל הוא מכיל רמות בולטות של קוורץ ופלדה פלדה מעורבב. אריחי חרסינה מופעלים בטמפרטורות שנעות בין 2,200 ל -2,500 מעלות פרנהייט. לצרכן, בדרך כלל מספיק לומר כי חרסינה היא אריח צפוף, גרגר עדין וחלק, אטום יותר למים מאשר אריחי קרמיקה רגילים.

    אריחי חרסינה כמעט תמיד מקבלים טיפול בזיגוג משטח – ציפוי של חומר זכוכית נוזלית – בעוד שצורות מסוימות של אריחי קרמיקה נותרות לא מזוגגות. ככלל אריחי חרסינה אטומים יותר מאריחי קרמיקה ולכן הם כפופים לחדירת מים פחות.

    אריח קרמיקה
    אריח המוגדר כקרמיקה משתמש בחימר גס יותר עם יחס קטן יותר של חימר קאולין עדין, ובדרך כלל חסר בו חלק מהתוספים המשמשים בחימר חרסינה. אריחי קרמיקה מופעלים בטמפרטורות נמוכות יותר, בדרך כלל לא יותר מ -1,650 מעלות פרנהייט. אריחי קרמיקה יכולים להיות מעט נוטים יותר לחדירת מים מאשר אריחי חרסינה, אם כי הבדלים אלה הם מינימליים למדי אם אריחי הקרמיקה מזוגגים.

    מראה חיצוני
    אריחי קרמיקה ופורצלן מיוצרים לעתים קרובות עם ציפוי משטח מזוגג, ובמבט אחד הם עשויים להיות מובחנים.

    אריח חרסינה
    אחד החידושים האחרונים עם אריחי חרסינה הוא היכולת לייצר אותם כך שהם דומים לחומרים שונים. בעוד שאריחי קרמיקה בדרך כלל בעלי צבע ודפוס אחיד, ישנם אריחי חרסינה הטובים להפליא בחיקוי אבן טבעית כגון שיש או אפילו גרגרי עץ. זה הופך את אריחי החרסינה לבחירה מצוינת במקום בו אתה רוצה מראה של עץ ללא רגישות של עץ לנזקי מים.

    אריח קרמיקה
    מרבית אריחי הקרמיקה שאינם מסווגים כפורצלן הם בצבע אחיד, והדמיות של גרגרי עץ או אבן טבעית אינן נפוצות עם אריחי קרמיקה בסיסיים.

    הכי טוב להופעה: אריחי חרסינה
    לאריחי חרסינה יש את הקצה בכל הנוגע למראה, מהסיבה הפשוטה שהוא זמין בצבעים, דוגמאות וגימור משטח יותר, כולל אריחים הדומים לגרגרי עץ ואבן טבעית.

    עמידות במים וחום
    גם לקרמיקה וגם לפורצלן יש עמידות טובה מאוד בפני חום ולעתים משתמשים בהם על משטחי עבודה.

    אריח חרסינה
    אריחי חרסינה הם צפופים יותר, כבדים ואטומים יותר למים, ולכן הם בחירה טובה יותר מאשר אריחי קרמיקה למקומות בחוץ, אם כי שימוש בחוץ מומלץ רק באקלים קל. אריחי חרסינה הם בעלי עמידות מצוינת בפני חום, מה שהופך אותו לבחירה טובה למשטחי השיש.

    אריח קרמיקה
    אריחי קרמיקה רגישים מעט יותר לחדירת לחות, אם כי ההבדלים הם מזעריים אם האריח מזוגג. אריחי קרמיקה הם בעלי עמידות חום מעולה, מה שהופך אותו לבחירה טובה עבור משטחי השיש.

    הטוב ביותר לעמידות במים וחום: אריחי חרסינה
    חרסינה עמידה במים מעט טוב יותר, מה שמאפשר להשתמש בה במקומות חיצוניים באזורים עם אקלים קל. אריחי קרמיקה בדרך כלל אינם מומלצים למקומות חיצוניים בשום סביבה.

    טיפול וניקיון
    אריח חרסינה
    קל מאוד לנקות אריחי חרסינה על ידי מיפוי לח בעזרת תמיסת סבון מים עדינה. הדיס הצמנטי הממלא את המפרקים בין האריחים צריך להיות אטום מעת לעת כדי להגן מפני כתמים וטחב.

    אריח קרמיקה
    אריחי קרמיקה הם בעלי צרכי הטיפול והניקיון זהים לאריחי הקרמיקה – לביצוע לח-שגרתי ואטימה תקופתית של מפרקי הדיס.

    הטוב ביותר לטיפול וניקיון: קשור
    פורצלן ואריחי קרמיקה בעלי אותם צרכים לטיפול וניקיון.

     

    עמידות ותחזוקה
    אריח חרסינה
    חימר חרסינה צפוף יותר ולכן פחות נקבובי מחימר קרמיקה. זה הופך את אריחי החרסינה לקשים וחדירים יותר ללחות מאשר אריחי קרמיקה. בשל הרכב הגוף, הוא נחשב עמיד יותר ומתאים יותר לשימוש כבד מאשר אריחי קרמיקה. שבב אריח חרסינה, והצבע ממשיך לאורך כל הדרך; כתוצאה מכך, הנזק כמעט בלתי נראה. פורצלן הוא חומר קל לתחזוקה, הדורש איטום תקופתי של קווי הדיס בלבד.

    אריח קרמיקה
    סברו אריח קרמיקה ותמצאו צבע שונה מתחת לזיגוג העליון, מה שאומר ששבבים עשויים להיות די גלויים. החימר המשמש לאריחי קרמיקה פחות צפוף מחימר חרסינה, כלומר אריחי קרמיקה נוטים יותר להיסדק ולשבירה. ייתכן שאריחי קרמיקה לא מזוגגים יצטרכו להחיל אוטמים על כל האריח, ולא רק על קווי הדיס.

    הטוב ביותר לעמידות ותחזוקה: אריחי חרסינה
    כחומר קשה יותר בעל צבע אחיד לכל אורכו, אריחי החרסינה חזקים ועמידים יותר, וצ'יפס פחות צפוי להיראות.

    הַתקָנָה
    שתי צורות האריחים מותקנות בשיטות דומות. אריחים נצמדים לתחתית של לוח מלט באמצעות דבק קבוע על בסיס מרגמה. לאחר הגדרת האריחים, המפרקים בין האריחים מלאים בדיס מבוסס טיט, הנאטם בפני לחות לאחר התייבשותו. ישנם הבדלים קלים באופן הטיפול באריחי קרמיקה ואריחי חרסינה, בהתבסס על צפיפותם השונה.

    אריח חרסינה
    אריחי חרסינה שבירים יותר ועשויים לדרוש יד מנוסה של קובעת אריחים מנוסה לחתוך כראוי. מסור אריחים רטוב הוא הכלי המומלץ לחיתוך חרסינה, בעוד שחותך הצמד זול בדרך כלל עובד מצוין עם אריחי קרמיקה.

    אריח קרמיקה
    בעוד שאריחי קרמיקה פחות צפופים מאריחי פורצלן ולכן פחות עמידים, זה גם חומר הרבה יותר קל לבעלי בתים שעושים זאת בעצמכם לחתוך ידנית, על ידי מסור אריחים רטוב, או עם  חותך אריחים מהודק .

    הטוב ביותר להתקנה: אריחי קרמיקה
    למרות שהטכניקות דומות מאוד, אריחי קרמיקה קלים יותר להתקנה, מכיוון שמדובר בחומר רך וקל יותר לחיתוך.

    עֲלוּת
    אריח חרסינה
    פורצלן יקר יותר לייצור מאשר אריחי קרמיקה, וכתוצאה מכך מחירים קמעונאיים גבוהים יותר. אריחי חרסינה מתחילים בכ -3 $ למטר מרובע, ועוברים עד 35 $ למטר מרובע.

    אריח קרמיקה
    כשכל שאר הגורמים שווים, אריחי קרמיקה זולים יותר מאריחי חרסינה. אריחי קרמיקה נוטים לרוץ כ -60 עד 70 אחוז מעלות אריחי החרסינה, בממוצע. קרמיקה ניתן לרכוש במחיר של פחות מ- $ 50 למ"ר או עד $ 35 למ"ר.

    הטוב ביותר למחיר: אריחי קרמיקה
    כקטגוריה כללית אריחי קרמיקה פחות יקרים מרוב אריחי החרסינה. אבל יש טווח מחירים מפתיע גדול לשני סוגי האריחים. שים לב כי אריחי המעצבים האיכותיים ביותר נוטים לעלות בערך זהה לקרמיקה ופורצלן.

    אורך חיים, משך חיים
    גם אריחי קרמיקה וגם אריחי חרסינה הם חומרי בניין עמידים מאוד, בתנאי שמטפלים בהם היטב.

    אריח חרסינה
    אריחי חרסינה הם חומר קשה יותר ונלבשים טוב יותר מאשר אריחי קרמיקה, אך קשיותם יכולה גם להפוך אותם לרגישים יותר לסדקים בתזוזה מבנית בבניין.

    אריח קרמיקה
    לפי הערכות מסוימות, רצפת אריחי קרמיקה יכולה להימשך בין 75 ל -100 שנה אם הדיס נשמר כראוי ואוטם באופן קבוע. למרות שהוא תיאורטי רך יותר ואינו מתלבש כל עוד אריחי חרסינה, הוא גם נוטה להתנגד לסדקים בגלל שינוי מבנה טוב יותר מאשר אריחי חרסינה.

    הטוב ביותר לכל אורך החיים: קשור
    שני החומרים יכולים להיות משטחים לכל החיים אם הם מתוחזקים כראוי.

    פסק הדין
    אין מנצח ברור בכל הנוגע לבחירת אריחי קרמיקה או אריחי חרסינה. שניהם חומרי בניין דומים, ורוב הצורות מתאימות באותה מידה כחומר לריצוף, כיסוי קיר או משטח משטח. אמנם עליכם לוודא כי האריחים מדורגים לשימוש (אריחים המדורגים לשימוש ברצפה הם בדרך כלל עבים יותר והמוצר יפרט כי מדובר בשימוש מותר), אך הבחירה שלכם באריחי קרמיקה או חרסינה מסתכמת באמת בסגנון אריח מסוים. פונה אליך חזותית.

     

    כיצד מוסמכת פורצלן
    במשך שנים, יצרני אריחים ומפיצי אריחים לא ראו עין בעין בנושא כיצד להגדיר חרסינה לעומת אריחי קרמיקה. עד שנת 2008, הוויכוח הגיע לשיא קדחתני עד כדי כך שהיצרנים, המיוצגים על ידי מועצת האריחים של צפון אמריקה (TCNA) והמפיצים, המיוצגים על ידי ארגון מפיצי אריחי הקרמיקה (CTDA), הקימו ארגון צד ג 'להתיישבות את ההבדלים ולהעלות הגדרה סטנדרטית לאריחי חרסינה. הם קראו לקבוצה החדשה הזו הסוכנות להסמכת אריחי חרסינה (PTCA).

    על פי ה- PTCA, זה לא מספיק שהאריח יהיה "אטום" (מונח אריחים מועדף, כלומר טוב נגד מים). על האריח לעמוד בתקני ASTM C373 של ספיגת מים על ידי שליחת חמש דגימות אריחים לבדיקה, תשלום אגרה, הגשת הסכם השתתפות וחידוש הסמכה אחת לשלוש שנים. לאחר ההסמכה, חברה רשאית להשתמש במיתוג PTCA Certification Marking. בספירה האחרונה, 28 חברות אריחים בצפון אמריקה קיבלו הסמכה לייצר אריחי פורצלן אותנטיים.

    המאבק של ה- PTCA לא הסתיים בקביעת קריטריונים לספיגת מים. כיום כ- 70 אחוז מהאריחים שנרכשו בצפון אמריקה מיובאים. 3  ה- PTCA מציין כי חלק גדול מהאריחים המיובאים שתויגו באופן בולט כ"פורצלן "אינו פורצלן.

    במבחן עיוור אחד בלתי תלוי שנערך על ידי ה- TCNA, נבדקו 1,466 אריחים לקריטריונים לספיגת מים אשר יתאימו לאריחים אלה למעמד חרסינה. המסקנה הייתה מדהימה. קרוב ל -23% (336 סה"כ) מהמרצפות שנבדקו ותויגו כ"פורצלן "תויגו כוזב. במילים אחרות, הם ספגו מים מעבר לאותו מידה של 0.5 אחוזים. בחלק מהמקרים, אריחי החרסינה כביכול היו בעלי קצב ספיגה מדאיג של 3 אחוזים. 3

    זהו מאבק מתמשך עבור ה- PTCA, במיוחד מכיוון שיותר ויותר אריחים מיובאים. כארגון לשיטור עצמי, במימון עצמי, ה- PTCA חסר את המשאבים לבדיקת כל אריח אחד שחוצה את הגבול הבינלאומי בקריטריונים לספיגת מים.

    אחת הדרכים לקבוע אם אריח חרסינה הוא באמת פורצלן היא לסמן את התיבה עבור סימן ההסמכה של PTCA. נכון לעכשיו, זהו הלוגו המובהק של ירוק ואפור שעליו כתוב "אריח חרסינה מוסמך של 0.5% ספיגת מים", עם אריח בצורת יהלום המהווה את ה"או "של" חרסינה ".

    עם זאת, סימן ה- PTCA כפוף לשינויים. בנוסף, חברות אריחים לא ישרות עלולות לתייג בצורה מרמה את תיבותיהן. זה המקרה, הדרך היחידה לדעת בוודאות אם אריח זה הוא חרסינה באמת היא לבדוק אותו מול מאגר המידע המתמשך של PTCA של יצרני אריחים וסדרת אריחי החרסינה שלהם.

    האינטרס הבלעדי של ה- PTCA הוא להבטיח כי אריחים שתויגו כחרסינה עומדים בסטנדרטים של קליטת מים או עולים עליהם. אבל זה יכול גם להיות מועיל לבחון תקנים שהוגדרו על ידי מכון התקנים הלאומי האמריקני (ANSI) A137.1, האומר בחלקו כי ניתן להגדיר אריחי חרסינה כאריח המיוצר בשיטת "אבק של קומפוזיציה וכתוצאה מכך אריח צפוף, אטום, גרגר עדין וחלק עם פנים מעוצבות בחדות. " 4  חשוב לציין כי ANSI A137.1 מתייחס גם לאותם תקנים חשובים של ASTM C373 של שיעורי ספיגת מים.

     

    איך נראה אריחי קרמיקה?
    אריחי הקרמיקה מגוונים מאוד עם מספר עצום של אפשרויות מאבן טבעית למראה צבעים אחידים במגוון גדלים. כפי שאולי גיליתם במהלך החיפוש אחר אריחי קרמיקה, ישנם כל כך הרבה עיצובים מעניינים שנוצרים בעזרת אריחי קרמיקה. כאן אנו נוגעים בכמה טרנדים באריחי קרמיקה.

    אבן טבעית מתנהלת כיום בעיצובים של מטבחים וחדרי אמבטיה. אבן יפה אבל יכולה לשאת תג מחיר שלא מתאים לכל אחד. קרמיקה במראה אבן טבעית מספקת את כל האסתטיקה העיצובית של אבן ללא תג המחיר הגבוה. עם אפשרויות מתקדמות להדפסה על קרמיקה, דפוסי אבן טבעית יכולים להיות מציאותיים ביותר.

    בעוד שמשושים וצורות אריח אחרות נהנות מפרצי פופולריות, רוב האריחים מגיעים במלבן לינארי או בריבוע. כדי להשיג את הראשון, יצרנים משתמשים במכונות שיוצרות קצוות מדויקים ואחידים, וכתוצאה מכך נוצר מוצר שנקרא אריח "מתוקן".

    במגמות עיצוב פנים עכשוויות, אופייני יותר לראות אריחים גדולים מאשר אריחים קטנים. (אלה חדשות טובות עבור שוכרים ובעלי בתים גדולים בעיר מאחר ואריחים גדולים יכולים לעזור להרחיב את החללים הקטנים!) כמה גדלים נפוצים של אריחי קרמיקה כוללים:

    12 "x 24"
    24 "x 24"
    12 "x 48"

    סוגי אריחי קרמיקה
    ישנם שלושה סוגים שונים של אריחי קרמיקה לבחירה בין אריחי זיגוג, אריחי קיר ואריחי רצפה. מה היתרונות והחסרונות של כל אחד מהם, ומה מתאים לך? בדוק את ההשוואות למטה כדי למצוא את ההתאמה הטובה ביותר.

    אריחי קרמיקה מזוגגים. אריחים מזוגגים מצופים בגימור מגן שיכול להשתנות בין מט למבריק. גימורי מט מושלמים לעיצוב אבן טבעית ומומלצים לרוב היישומים. אריחי קרמיקה מבריקים הם אופנתיים לפי גימור, ומציעים מראה מלוטש – ללא משחק מילים – לחלל. גימורים מבריקים מומלצים להתקנות קיר.
    אריחי קיר. אריחי קיר משמשים במקלחונים, רפידות גב, וקירות מבטא, כדי למנות כמה יישומים. עם מגוון עיצובי האריחים, אריחי קיר יכולים באמת להוסיף אלמנט עיצובי מרשים לחדר. הם מגיעים גם בגדלים דומים לאריחי רצפה.
    מרצפות. כאמור לעיל, אריחי רצפה נוטים להיות יותר בצד המט של הגימורים. כשאתם מוצאים אריחי קרמיקה שאתם אוהבים, דאגו לשאול אם הוא מתאים להתקנת רצפה. אריחי קרמיקה יכולים להיות עמידים במיוחד כאשר הם מותקנים כרצפה.
    היכן המקומות הטובים ביותר להשתמש באריחי קרמיקה?
    אריחי קרמיקה אטומים למים, מה שהופך אותם להתאמה טבעית לכל חדר אמבטיה או מקלחת, כולל חדרי אמבטיה בקונספט פתוח. מכיוון שהם לא סופגים וקלים לניקוי, אריחים פופולאריים גם במטבחים, שם אולי תמצאו אותם בסידורי backsplash המושכים את העין. כאשר מטפלים ומתוחזקים כראוי, אריחי קרמיקה הם גם קשים מספיק לשימוש בחוץ, עם יישומים לפטיו, חפיסות, לניות ומארזים או חצרות אחרים.

     

     

    #34490
    יוסי רמת גן
    משתתף

    וואו מה זה כל זה? חחח

     

    #34491
    צביקה
    משתתף

    זה נקרא העתק הדבק חחח

    #34492
    צביקה
    משתתף

    רק לצורכי לימוד כמובן

    #34493
    יוסי רמת גן
    משתתף

    כן אבל בכל מקרה עזרת לי מאוד

    #34494
    צביקה
    משתתף

    בשמחה שמח שעזרתי

מוצגות 7 תגובות – 1 עד 7 (מתוך 7 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.