Shopping Cart

למה לא לחפש "אריחים בזול מאוד" או "ריצוף הכי זול שיש" 

שאומרים אריחים בישראל מקובל לחשוב שמדובר תמיד על מבצעים או הנחות שעוד דקה נגמרות וכדאי "לתפוס" אותן דקה לפני שנגמרות ההנחות, אחרת לא ישאר לנו מספיק ריצוף וחיפוי לשיפוץ / לבנייה או לפרויקט קטן יותר כמו שיפוץ חדר שינה או חדר אמבטיה בודד.

בואו נרד קצת לנתונים על מנת להרגיע מעט את "לחוצי האריחים"

לקוח ממוצע בישראל קונה קרמיקה, גרניט פורצלן, שיש או כל מוצר ריצוף וחיפוי כזה או אחר בתוך – 72 שעות. מה שאנחנו יכולים להבין מהנתון הזה הוא שלוקח לנו ממוצע של שלושה ימים לראות אריח שאהבנו, להיסגר על מחיר, ללחוץ ידיים ולצאת למשא ומתן.

קצת נתונים:

נכון לשנת 2019 למעלה מ – 35 מיליון מטר מרובע של אריחי גרניט פורצלן וקרמיקה נכנסים לנמל ישראל בכל שנה חולפת,

אונית מכולות בנמל

הנתון מטורף, בעצם זה אומר שניתן לרצף מספר ערים בישראל רק עם הכמות הזו.

  • בכל שנה חולפת המספרים רק הולכים וגדלים.
  • מעל – 400 חנויות קרמיקה ויבואנים, נפתחו ונוספו לענף רק בעשור האחרון
  • מדובר על שוק שמגלגל בשנה יותר מ2 מיליארד ש"ח.
  • אז נכון, לא מדובר על ענף "סקסי" כמו הייטק וחברות סטארט אפ, אבל זה מקצוע ופרנסה להרבה מאוד משפחות בישראל.

הבדלי גוונים באריחי קרמיקה לבית

כאשר יורדים לעומק התחום מגלים מושג שקוראים לו "טון" ו "קליבר" באריחים, מה שזה אומר בפשטות שזה אריחים בסדרה מייצור ושבאופן כללי גם אם נלך לאותו היצרן ונבקש לרכוש את אותם האריחים שרכשנו ממנו לפני כמספר חודשים, קיים סיכוי של למעלה מ- 80% שנקבל אריחים בגוון מעט שונה.

מחסן קרמיקה ענק

נתון זה נכון רק בהנחה שאותו יצרן עדיין מייצר את האריח ולא שולח לנו מלאי קיים מאותו ייצור שאנחנו רכשנו.

בישראל ובעולם כולו יש המלצה די גורפת של אנשי מכירות, יבואנים, חנויות וגם אתרי אינטרנט לרכוש בין 10% -15% יותר ממה שמצריך השיפוץ שלנו, זה אמור להספיק עבור חיתוכים, אריחים שמגיעים שבורים או פגומים (יכול לקרות) ותיקוניים עתידיים כגון: נזילות, פיצוצים, הזזות שקעים ונקודות חשמל ועוד.

תהליך הייצור וההובלה

קרמיקה, ריצופים, חיפויים, אריחים, שיש, פרקט, אריחי צמנט בטון וכו' מועמסים על משטחי עץ ונשלחים לעולם כולו במכולות סגורות.

תהליך הייצור של האריחים שלנו

כיום, משטחי קרמיקה, גרניט פורצלן ורבים נוספים מיוצרים, ממוינים, נארזים, ומוכנים להעמסה לקונטיינר (מכולה) ללא מגע יד אדם בדרך. ולכן בדרך כלל במשטחים סגורים אין שום בעיה.

לאחר הייצור ואריזת האריחים בקרטון שלהם. רובוט חכם לוקח את המשטח על מנת לעשות לו שרינק (כיסוי ניילון נגד גשמים, מים ולחות)

במפעלי קרמיקה כיום יש ממיינת אוטומטית, אשר תפקידה לאתר באופן אוטומטי אריחים שלא צלחו את תהליך הייצור או כאלה שמתאימים לסוג ב' ולהעיף אותם החוצה מהמשטח התקין.

בהנחה שכל התהליך עובד בצורה תקינה, המשטח נסגר, מועמס לקונטיינר (מכולה) ועושה את דרכו ליבואן בארץ.

למה אומרים "באחריות" הרצף

ליבואן או לחנות שקונה יד 2 את הסחורה אין דרך לדעת אם משהו לא תקין במשטח, זאת מכיוון שהוא מעולם לא ראה את המוצר פיזית לפני המכירה, מפה ניתן להבין שהראשון לראות את הסחורה זה הרצף של אותו קונה או האדם עצמו שנמצא ליד הרצף בזמן עבודתו.

רצפים מנוסים יודעים "למיין" או לזרוק לפח אריחים שנפלו לא תואמים וכו'

לעיתים, שהרצף עובד בתנאי תאורה נמוכים או שהוא אינו מנוסה מספיק, הוא יתקין את האריח על הרצפה והתוצאה תתגלה לעין רק כשנהייה בשלב מתקדם או כאשר נגיע לפרויקט על מנת לראות את התקדמותו.

רגע, אז מה הבעיה עם "זול מאוד"

לא בהכרח שזול יוצא יקר, אבל כאשר מדובר באריחים אם קראתם עד כאן אתם כנראה מבינים שלקנות אריח שסומן כ"סוג ב'" תחת ההגדרה של אריח במבצע זה לא נעים! בייחוד אם החנות שממנה רכשתם לא ידעה אתכם בנתון זה (זה חוק!)

על פי חוק, כל רשת, חנות ועסק אשר מוכר אריחי שהוכנסו למדינת ישראל תחת ההגדרה של אריחים "סוג ב". עובר עבירה חמורה שעונשה הוא חסימת "רישיון" היבוא לאותו יבואן לצמיתות.

לסיכום

כאשר ניגש לרכוש אריחים בהחלט נוכל לחפש הנחות ומבצעים ו"לתפוס" את המחיר הטוב ביותר שנמצא אל מול המוצר שאנו חפצים בו. על פי רוב אריחים "סוג ב" סומנו ככה מכיוון שהממיינת זיהתה עליהם "כתם" או "פגם" שנראה גם ל"עין בלתי מזוינת".

זיכרו, גם אם נקנה "הכי יקרים" מהחנות "הכי טובה" יכולות להיות תקלות ופיקשושים. הבדיקה האמיתית והטובה ביותר היא איך טיפלו לנו בתקלת הריצוף אם הייתה כזאת, ומעבר לזה יש לבדוק שאנחנו רוכשים אריחים מחברה מסודרת שפועלת על פי חוק ויש לה חוות דעת טובים מלקוחות עבר.