התגובות שלי בפורום
-
מאתתגובות
-
שגיאמשתתף
אוקי חברים,
תודה לכל מה שעוזר ומגיב. אין כמוכם. שגיא
איתןמשתתףזה יכול לקרות אם לא עושים פוגות של לפחות 3 מ"מ. אני הייתי בודק את זה עם מהנדס
איתןמשתתףממליץ לך להתקשר למהנדס בניין שיבדוק את זה לעומק, כיוון שאני לא מאמין שזה יכול לבוא מתזוזה של הבניין כי הבניין לא זז כל כך ברגע אחת כדאי שיהיה תופעה כזה – אלא אם כן זאת רעידה גדולה וחזקה ששומעים עליה בחדשות…
רק ליתר ביטחון אפשר גם לבדוק אצל השכנים מלמטה, ולבדוק אם יש סדקים בקירות או בתקרות.
בהצלחה
דריה גולדמשתתף[bquote] שגיא: בחלל המגורים שלנו ריצפנו בגרניט פורצלן במידה 60/60 ס"מ. אתמול בלילה,כאשר היינו בדירתנו התחילו פיצוצים (רעש חזק) הריצוף התרומם והיינו משוכנעים שזה היה רעידת אדמה .מה יכול לגרום לזה?
מה אפשר לעשות? מי יכול לתת תשובות למה קורה דבר כזה?
תודה
[/bquote]
דעתי האישית, תזוזות אדמה ולו הקלות ביותר יכולות לגרום לתופעה זאת, ניתן לתקן ולהמשיך. זה לא יחזור כול כך מהר מניסיון.
אולגהמשתתף[bquote] אולגה: היי 🙂
אני רוצה לחדש את הקרמיקה בחדר הרחצה בלי להיכנס להוצאות גדולות מידי.
שאלה, האם אפשר לצבוע את הקרמיקה? יש חומרים מיוחדים שלא יורדים?
תודה
[/bquote]
הי אולגה,
תראי, היום באינטרנט ניתן למצוא הרבה מדריכים על צביעת קרמיקה, גרניט פורצלן ובכלל אריחים באופן כללי.
אלו השלבים:
ראשית – יש לנקות היטב את הקרמיקה משומנים, אבק, פיח וכל לכלוך אחר. לאחר מכן יש לוודא שהקרמיקה יבשה וליישם יסוד לכל יסוד מקשר אפוקסי דו-רכיבי על בסיס מים, שמיועד במיוחד להתחברות שטחים חלקים במיוחד כגון: אריחי קרמיקה ופורצלן, פורמייקה, זכוכית וגם בטון מוחלק. על גבי יסוד לכל, ניתן ליישם את רוב סוגי הצבעים העליונים.
לאחר ההמתנה לייבוש של הייסוד מיישמים אוניאור על בסיס מים – צבע עליון אטום על בסיס מים בעל גימור משי מהודר. מיועד לצביעת משטחי מתכת ועץ שונים ולקירות.
קל ונוח ליישום, אינו מטפטף ובעל השתטחות מושלמת. אוניאור ידידותי לסביבה, נטול ריחות לוואי ואינו מכיל ממיסים מזיקים.
שגיאמשתתףהיא אדווה,
התשובה הראשונית היא – לא אפשרי. אבל זה לא מדויק לגמרי,
זה אפשרי, אבל… זה קשה מאוד, מצריך המון השקעה וכנראה שגם לא כלכלי. כמה חשובים לך האריחים? זה בגלל יופיים או קשר סנטימנטלי כלשהו?
שגיא
דריה גולדמשתתףבאריחי קרמיקה בעיקר חשוב לדעת לעשות אופן מילוי נכון החומרים הנכונים, וחשוב שיהיו ייעודים וחומרים ברמה גבוהה.
מריחה של פריימר על האריחים לפני יכולה למנוע המון ובעיקר להתגבר על הבעיה של עוביים דקים או עבים.
טיפ קטן – אם זה לרצפה בכל זאת רצוי שיהיה עבה.
בברכה דריה
אמנוןמשתתףוואלה? מעולה תודה רבה על העזרה
אריקמשתתףסכין לניקוי פנלים יפטור לך את הבעיה בקלות. כנראה כתמי דבק או רובה.
בהצלחה 🙂
רותי אבןמשתתףתודה רבה רבה סבג. הסבר מצוין ומפורט
סבגמשתתףיישום רובה בין האריחים
ברווח שבין האריחים יש למרוח רובה, המתחלקת לשני סוגים:
רובה אפוקסית –
הרובה האפוקסית מגיעה במין מרקם זהה לזה של משחה, ואותה מערבבים עם חומר מקשה ייעודי. הרובה האפוקסית מתקשה מהר ולכן חשוב לעבוד איתה בכמויות קטנות ובזריזות יחסית. בנוסף, רובה אפוקסית היא חזקה יותר, העבודה איתה קשה יותר, ולכן גם יקרה יותר, ולרוב מחיר עבודה עם רובה אפוקסית תייקר את העבודה של הריצוף בכ- 40 – 50 ש"ח למ"ר.
הרובה האפוקסית נמצאת בשימוש בעיקר בחדרים רטובים, בבריכות שחיה ובחנויות בשר ודגים, בהן הרצפות נרטבות באופן תדיר. ישנם בעלי מקצוע העובדים בצורה לא תקנית ומערבבים כמויות גדולות יותר של מים ממה שצריך, ואז פשוט מחדירים את הרובה בין הפוגות באמצעות מגב או כלי מריחה כלשהו. הבעיה היא שכאשר הרובה דלילה מדי היא אינה חזקה מספיק ועשויה להתפורר. בנוסף, היא שוקעת מטה. לכן, חשוב לשים לב שהעבודה עם הרובה נעשית באופן הנכון.
אם אתם רואים עבודה מסוג זה – סביר שהרובה דלילה מדי. בנוסף, חשוב לדעת כי עבודת הריצוף מתבצעת בשיטת "רטוב על רטוב" – הדבק נמרח על גב האריח וכן על הרצפה (בריצוף בהדבקה) או על גב האריח המתחבר לטיט (במקרה של ריצוף חדש). בכל מקרה, גם האריח חייב להיות מרוח בחומר כדי להיתפס על המצע עליו הוא מרוצף. אחרת האריחים יתנתקו.
רובה אקרילית – זוהי הרובה המיושמת כמעט ברוב הבתים בישראל. במקור, זהו חומר על בסיס "צמנטי" המגיע באבקה אותה מערבבים עם מים. לאחר שמגיעים למרקם הנכון, דוחסים את הרובה ברווחים שבין האריחים, ואחרי מספר דקות יש לנגב במים את שאריות הרובה שנותרו על האריחים.
רותי אבןמשתתףאם אפשר גם וגם אודה מאוד
סבגמשתתףרובה אקרילית או רובה אפוקסית?
דריה גולדמשתתףהי סיגל, בשמחה.
ריצוף בהדבקה
זה פשוט שיטת ריצוף (מאוד נפוצה בשנים האחרונות) שבה במקום לעקור את הריצוף הקיים ולהחליפו בריצוף חדש, מדביקים על האריחים הישנים את האריחים החדשים. שיטת ריצוף זו היא זולה יותר מכיוון שהיא חוסכת את המחיר על עקירה ופינוי הריצוף אך אינה תמיד אפשרית – למשל במקרים שבהם הריצוף אינו ישר או בסוגי אריחים מסויימים, כמו למשל באריחי טרצו, אותה לא מומלץ להדביק על ריצוף קיים.
מובן שכאשר מיישמים ריצוף חדש מעל ריצוף קיים יש לוודא שבריצוף הקיים אין אריחים רופפים או שקעים משמעותיים בריצוף. אם ישנם אריחים בודדים רופפים יש לתקנם.
כאשר מדובר בריצוף בהדבקה מעל ריצוף קיים ישנן פעולות שיש לבצע על הריצוף הקיים לפני ההדבקה בהתאם לסוג הריצוף הקיים:
אריחי קרמיקה – כאשר מיישמים אריחים חדשים על אריחי קרמיקה חשוב להעניק למשטח חספוס. ניתן לעשות זאת באמצעות שפשוף עם דיסק יהלום. לאחר מכן יש ליישם חומר מקשר (ניתן לראות המלצות ניטרליות לחומרים מומלצים בפורום חומרים) – סילר מגורגר, המוסיף חספוס אחרון. יש להמתין שהחומר יתייבש ולאחר מכן לעבור לרצף בהדבקה. אבן, שיש או טרצו – כאשר מדובר בתשתית אבן יש לשפוך חומצת מלח ש"אוכלת" מעט את האבן ומחספסת אותה, כדי שלא יווצר ניתוק בין חומר ההדבקה לקרמיקה הישנה. אחרי הייבוש מורחים חומר מקשר ואחריו מדביקים את האריחים.
תהליך ההדבקה מתבצע עם דבק ייעודי על בסיס צמנט, ואותו רצוי מאוד למרוח בכמויות קטנות, והסיבה היא שהחומר לא יתייבש תוך כדי העבודה.
יש המוסיפים מים לדבק אך הדבר אינו מומלץ.
על פי התקן, יש לשמור על פוגות של 3 מ"מ בין האריחים. הסיבה לכך היא שבמקרה שישנו צורך בתיקון ובהוצאת האריח ניתן לעשות זאת ללא פגיעה באריחים האחרים. בנוסף, האריחים מתרחבים ומתכווצים בחום וקור ולכן יש לשמור על מרווחים ביניהם כדי למנוע שבירה.
צבי שקדימשתתףהי אייל, להלן תשובתי
אחת מהנקודות הברורות מאליהן אליהם מתייחס התקן הישראלי לריצוף הוא נושא המישוריות. הריצוף בפנים הבית חייב להיות ישר, ולא לנטות בשיפוע כלשהו.
החדר היחיד בבית בו אפשר לבצע שיפועים הוא -חדרים רטובים, בהם יהיה שיפוע של 1% וזאת כדי שהמים יוכלו לזרום לפתח הניקוז.
גם ריצוף חוץ במרפסת יכול (ואף רצוי) להיות בשיפוע ולהוביל לפתח ניקוז, על מנת שמים לא ינזלו לתוך הבית. ניתן לבדוק אם הרציוף חוץ ישר באמצעות פלס סטנדרטי או לשפוך מים עליהן ולראות שאינם זורמים לכיוון מסויים.
צבי
-
מאתתגובות